ÖZ
Genellikle gizil ya da açık bir neo-liberal söylemle bağlantılı olan ‘yaratıcı endüstriler’ kavramsallaştırması, yaratıcılığa ilişkin indirgemeci anlayışı, yaratıcılığın apaçık bir tanıma sahip olduğu biçimindeki savunulamaz varsayımı, endüstrileri yaratıcı ve yaratıcı olmayan endüstriler olarak yanlış bir biçimde sınıflandırması ve yaratıcılığı bireylere özellikle kişilik farklarına , grup ve takım ortamları olduğu kadar teknolojik araçlarının yaratıcı etkinlikler amacıyla kullanılmasını da içermek üzere örgütlere ve kültürlere yüklemek yerine bir endüstriye yükleyen garip fail sorunu temelinde nadiren eleştiriliyor. ‘Yaratıcı endüstri’, ‘kültürel endüstri’yle yanyana anılmakla birlikte, ‘kültür’ün ve ‘kültürel’in kullanımı, yaratıcılığın yorumlanma, desteklenme ve engellenme biçimlerinde kültürel farklar olabileceğini yok sayarak örneğin, Çin ve Küresel Batı kültürlerinde yaratıcılık kavramsallaştırması , kâr getirirlik, kazanç, kaynak verimliliği vb. gibi ekonomik göstergeler üzerinden dönen, çoğunlukla toplu üretim olan popüler kültüre gönderme yaptığından yanıltıcıdır. Bu nedenle, bu makalede, yaygın dolaşımda olan ‘yaratıcı endüstri’ kavramsallaştırmasının neden yanlış olduğu 20 itirazla gösteriliyor ve yaratıcılığın psikolojik, örgütsel ve kültürel boyutları üzerine yapılmış olan araştırmaların bir bölümü sunuluyor ve tartışılıyor.
Anahtar Kelimeler : Yaratıcı endüstriler, yaratıcılık, yaratıcılığınpsikolojisi, örgütlerde yaratıcılık ve yaratıcılığın kültürel yorumları.